En förvandling

Januari
Året började rätt tråkigt. Människor i min närhet mådde dåligt och jag visste inte vad jag ville göra av mitt liv riktigt. Jag åkte iväg till Haparanda med IFK Umeå och hade en trevlig helg med friidrott och gick runt i en enorm godisbutik. Jag fikade med tjejerna innan jag fyllde år och samma dag skedde den största förändringen i mitt liv på 2 år. Efter 2 år tillsammans med Felix var jag nu singel. Det var nog det bästa som kunde hända mig vet jag nu. Just då var det jobbigt att vara ensam. Fyllde 17år och kände bara "vilken onödig ålder"



Februari

Livet flöt på och släkten från Stockholm var hos oss. Lekte i snön med Oskar och köpte GitarHero till PS2. Man kan väl säga att jag blev en riktig nörd och satt mest och spelade då jag inte orkade umgås med människorna som verkligen brydde sig.



Mars
Åkte upp till Rusksele (Lycksele) för första gången på mycket länge. Kändes skönt faktiskt och lärde känna släkten lite bättre känns det som. Maja växte och hon kom ihåg en och ville leka så det var trevligt. Umgicks mycket med Victoria och på så sätt fotades det mycket också. Höll även till i slalombackarna rätt mycket. Stod på slalomskidor för första gången i mitt liv. Första varma vindarna började även smyga sig på.



April
Solen fortsatte ligga på och snart kom gräset fram. Brunt och jävligt men fortfarande skönt. Snön fanns dock kvar ett bra tag. Även denna månad umgicks jag mycket med Victoria och även en del med My. Träffade även Ronja och Millan för första gången sedan Millan föddes och gisses så gullig unge. Jobbade även en del på Emmaus. Spenderade så mycket tid som möjligt utomhus och solade för att kunna mäta mig med alla andra i slutet av sommaren och livet lekte.



Maj
Åkte upp till Rusksele för att vara där på valborg. Åt grillat för första gången under året. Kollade väldigt mycket på fotboll och spelade även själv en del gånger. Mitt knä jävlades med mig och blev rätt förbannad. Träffade Connie lite mer och det var hur trevligt som helst. Vi träffades och fikade och solade några gånger för att få en snygg färg. Grillade på kvällarna och blev tillsammans med Adam.



Juni
Tivolit kom till stan och spenderade några dagar där med flera olika personer. Åkte dock inget pga min höjdskräck. Lite surt men sånt är livet. Vi hade klassensdag och åkte buss ut till vår elevhandledare där vi njöt av solen på landet och grillade. Skolan tog slut och jag firade midsommar hos morfar med släkten. Åt jordgubbar i SF-parken med Emmy och enbart njöt. Umgicks en del med Adam och började sommarjobba för IFK Umeå. Kameran gick även sönder under jobbet.



Juli

Fortsatte att grilla på kvällarna och hade jätte trevligt med Victoria och Mathilda på Bölesholmarna. Satt där från dag till natt nästan och pratade om allt och inget. Firade My's 16års dag i hennes stuga med en hel hög trevliga tjejer. For även till Norge i slutet av månaden.




Augusti
Var i Norge de första dagarna har jag för mig. Har inte så mycket minne från augusti men jag var ute en hel del i alla fall. Umgicks med vännerna och pojkvännen och kände att livet var helt okej. Tror även att det var här det tog slut mellan mig och Adam och livet kändes lite tyngre men återhämtade mig rätt snabbt. Skolan började om.



September
Härifrån har jag verkligen inga minnen. Vi fotade en hel del på skolan bara och jag var redan less på skolan.. Tror även att det var här eller i Augusti jag bröt kontakten med en person vars vänskap jag tydligen inte förtjänade.



Oktober
Jag fick en ny kamera. Så otroligt skönt. Trodde att livet aldrig kunde bli sämre för tillfället men ack så fel jag hade. Färgade håret rött och var ruskigt nöjd med det. Åkte även buss till ersboda för att köpa billigt godis. Halloween kröp sig på och den kvällen tillbringades med många bekanta människor från bland annat ersboda, stan, teg och byar utanför umeå. Grät mig till sömns de sista dagarna på månaden efter att ha förlorat en vän.



November

Grät mig till sömns flera nätter här också. Tillslut kom det inga tårar och livet kändes tungt. Började ta tag i allt och försökte leva med vetskapen om att livet hade förändrats. Ville verkligen gilla en speciell person men det visade sig att jag verkligen inte kan bestämma över mina känslor. Åkte ned till Stockholm med buss tillsammans med familjen för att köpa en bil och for sedan vidare till Ikea. Kunde inte sova på nätterna och fick en natt för mig att klippa lugg. Ville helst bara sitta hemma men umgicks mycket med människor från klassen i alla fall.



December
Umgicks mycket med människor i klassen här också. Livet blev lättare och jag träffade några helt fantastiska personer igen och lärde känna dem bättre. Gick på stan och köpte alla julklappar rätt tidigt. Hade en helkväll med Victoria och Mathilda och bakade och skrattade. Träffade även My efter ett bra tag. Julafton dök upp och ingen julkänsla fanns. Blev dock helt okej i alla fall.




Nu
Väntar på Nyår och har ingen aning om vad det ska bli då. Hoppas på att hinna med både My och tjejerna och Victor och alla andra. Hoppas på att det ska bli riktigt mycket snö så att alla backarna öppnar i Bygdsiljum så att det blir slalom på lovet. Längtar tills imorgon så det ska bli shopping för hela slanten. Och det som jag mest av allt vill ha är ett bättre 2010 än vad 2009 har varit.

Kort sammanfattat så har jag lärt mig
en hel del av året. Både om mig själv och om andra. Jag har brutit kontakten helt med en person som fanns i mitt liv väldigt länge och som hade en stor plats och jag känner att jag aldrig vill ha tillbaka personen i mitt liv. Har aldrig mått bättre än jag gör utan denne. Inte världens bästa år så 2010 har alla chanser i världen till att bli bättre.

Kommentarer
Postat av: elin

hihi! 2010 ska äga!!!! right?

2009-12-26 @ 17:12:32
URL: http://elinalbertsssons.blogg.se/
Postat av: becca

jag är så sjukt glad att vi har börjat hänga igen, du är verkligen en underbar person! vi måste hålla kontakten länge denna gång!

2009-12-27 @ 14:03:16
URL: http://nallensblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0